Hemligheter...

Hehe, ja om rubriken... Jag kom på grymmaste sättet (eller ja, mera testade) för att komma riktigt, riktigt nära föremål.
Med detta sätt så kan jag komma så himla nära med endast mitt 18-55mm kitobjektiv och mammas gamla 50mm till hennes analoga Praktica B100.
Nu kanske du undrar hur? Hihi, det säger jag inte! ;D
Men du ska få se lite bilder ändå!


- Original.
- Redigerad med svartvitt, mer kontrast, lite mer intensitet och sedan mörkblått fyllningslager som alltså är helfärgat. Sen tagit Mjukt ljus på färglagret och sedan minskat opaciteten lite.
- Original.
- Redigerad på samma sätt som förra bilden med blåton.
- Redigerad på samma sätt som dom andra, fast med mörkrött fyllningslager istället.
- Original.
- Redigerad på samma sätt som föregående bilder, med mörkblått fyllningslager.
- Redigerad på samma sätt igen, fast med mörkgrönt fyllningslager.
- Återigen redigerat som dom andra, med mörkrött fyllningslager.

© My pics! By Sofia Staaf.

Blev nog mest nöjd med bild ett/två. Den redigeringen förhöjde verkligen bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0