Husvisning!

Ja, som sagt så var jag i Vallentuna igår och kollade på en gård där.
Gillingegården om man ska vara exakt!
När vi först kom dit så kände jag att det var en väldigt fin och fräsch gård (även om det ligger precis bredvid en plastfabrik på ena sidan och någon ful, blå verkstad på andra sidan).
Alla husen (bostadshuset, tillbyggnaden som dom kallar för Motellet, Annexet och "Kapellet") var gula.
Jag kanske ska förklara varför Kapellet.
Jom det är så att det har använts för läger med kyrkan och så tidigare, så dom hade inrett det lilla huset (som förövrigt var delat i två, ena delen var kapell och den andra delen var ett förråd) med ett kors, ett litet altare och ett gäng stolar.
Om man bortser från den överdrivet kristna miljön så var det ett fint utrymme med högt i tak med en träbalk också.


Kan ju säga att husen var fina grunder, men lite halvt kaos inuti.
Vattenskador och så, men kanske lätt att fixa.
Men ja, vi får se hur det blir med det. Skulle nog hellre bo där och ha en liten lägenhet här i stan än att bo i typ Valla eller Vingåker eller något, med tanke på busstider.
Hittade i alla fall det rum jag skulle vilja ha, med stort fönster
ena väggen som skymtar ut mot gårdsplanen och en vägg med fast garderob (stor sådan).
Det är nice! Ljust, stort och garderober, det är sånt jag behöver!

Ja just det, vi kom fram till att det inte bara är mina bröder som varit på läger där. Även jag och syster har det. Minns ju nu vissa ställen i huset, och det känns bara skumt! Fast lite kul ändå...



Slänger upp "lite" bilder också!



1 - På väg till Gillinge!
2 - Intressant, right?
3 - Så här glad blir jag när jag kommer till älskade Stockholm.
Känner mig så hemma!
4 - Jag ÄLSKAR Stockholm!


1 - Vi stannade kvar efter visningen och gick runt lite på gården och så. Jag chillade lite vid Klocktornet som befann sig på tomten.
2 - Välkommen till Gillingegården!
3 - Yeah... About that...
4 - Sa ju det!


1 - Grannarna!
2 - Såhär nära låg plastfabriken.
3 - Fint bostadshus ju!
4 - Det fanns en gammal liten stuga (den större) och en liten stuga
(den minsta, skulle väl kalla det lekstuga).


1 - Såhär pass nära låg det till vägen. Bussen går där borta, och med den är det ca. 25 minuter in till innerstan.
2 - Ja just det, nämnde jag att vi bor istortsett grannar med en stor hästgård? Så JÄVLA underbart! Fatta att vakna (självklart i det rum jag paxade) av att solen skiner på en och man hör hästar utanför huset. Och sen gå ut och äta frukost utomhus och liksom känna lukten av hästar och allt. Åh! <3
3, 4 - Detta blev att komma min homie. Så söt häst!


1 - Min andra homie som var mindre kelig.
2 - Sötnos!!
3 - Tydligen var min hand otroligt god. Blev så sjukt sugen på att rida!!

© My pic! By Sofia Staaf.


Vill ha? Jovars, om man fixar allt inomhus så!

Kommentarer
Postat av: Sofia - FotoBlogg

Vinnaren av Dagens blogg är utsedd! Kika in och se vem det blev! ;) höhö!

2011-04-22 @ 15:54:16
URL: http://sofiaforss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0