Påsk!

Igår, på påskafton, så åkte jag, syster, mamma och pappa hem till min bror Jonas i Björnlunda.
Senare kom bror Johan, Mormor, bror Daim (Daniel) och Daims sambo Cecilia (eller Saga och Cissi som vi kallar henne) också.
Vi kollade först in huset eftersom att Jonas och hans sambo (och fästmö) flyttat från lägenheten i Gnesta till huset i Björnlunda.
Det var ett riktigt fint hus, blev nästan lite kär!
Och så har dom en pool utanför som är för dom och huset som ligger bredvid. Så himla fint!
Sen så var vi lite härliga att bara umgås,
eftersom att vi inte träffats på länge!
Åt gott och sen kollade vi på Körslaget. Det var Semi-final.
Team Gabriel (Katrineholm), Team Andreas (Järvsö) och Team Jacob (Sjöbo) var kvar.
Jag tyckte helt klart att Team Gabriel var bäst!
Dom körde först Like a Prayer, och på andra låten var det Di Leva-tema och då fick dom Vi har bara varandra.
Grymt!
Sen när resultaten skulle komma så satt jag helt supernervös!
Först gick Team Andreas vidare.
Och då stod det helt plötsligt mellan Team Gabriel och Team Jacob.
När Gry (programledaren) sedan sade "Team GABRIEL!!" så typ DOG jag!!!
Så HIMLA glad! I FINAL!! Åh!
I alla fall, om jag ska sluta hylla Team Gabriel...


Vill du kanske se lite bilder från gårdagen?



1, 2, 3, 4 - Deras supersöta katt Alice!
Finaste avkomman från mamma Fumla och pappa Felix!
1, 2 - Sade ju det!
3 - Sen så kom äntligen resten av gänget! Tagen genom fönstret i all hast för att jag hade inställningarna från Alice.
4, 5 - Senare gick jag ut i trädgården och fotade lite blommor.
Precis vid huset så fanns det Påskliljor, passande va?
1 - En liten close-up på en av dom!
2, 3, 4, 5 - Sen så var det dags att lägga sig ner på marken för att komma nära blommorna. Känns som att jag verkligen behöver antingen ett macro-objektiv, eller macrofilter. :c
1, 2, 3 - Krabba runt som en galning!
4, 5 - Där bakom kan man skymta huset som ligger på samma tomt.
1 - Poolen utanför! Nyligen påfylld och inte rensat än. Men sen så!
2, 3, 4 - Sätta upp fjädrar i påskriset som förövrigt är galet stort!
1, 2, 3 - Fint!
4 - Hela huset med det "lilla" påskriset där på vänster!
1 - And he was like "DAAAAAAAAAAMMMMMMMMMNNN!!".
2 - Sen var det dags för att leta efter våra påskägg. Och sen skiter jag i om ni tycker att jag är barnslig, men detta är en tradition vi har!
Ser du dessutom att jag verkligen SER gravid ut?
3 - Mitt fina lilla ägg! Mums!

© My pics! By Sofia Staaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0